1. Složení Školního poradenského pracoviště (ŠPP)
Od 1. září 2023 pracuje Školní poradenské pracoviště v následujícím složení:
Vedoucí ŠPP: | Martina Poláčková Kostelecká, výchovný poradce |
Členové ŠPP: | Mgr. Karolína Remišováá, speciální pedagog |
Mgr. Kateřina Procházková, speciální pedagog | |
Mgr. Ludmila Krinková, psycholog | |
Mgr. Kamila Sobotková, školní metodik prevence |
2. Cíle Školního poradenského pracoviště
Hlavním cílem Školního poradenského pracoviště je poskytování kvalitních poradenských služeb pedagogům, žákům i jejich zákonným zástupcům v následujících oblastech:
- zajištění péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami,
- péče o žáky nadané, mimořádně nadané a žáky s neprospěchem,
- problémy se školní docházkou - vysoká, popř. neomluvená absence,
- kariérní poradenství, profesní orientace žáků,
- prevence rizikového chování.
Program pedagogicko-psychologického poradenství se soustřeďuje zejména na:
- práci se všemi subjekty školy a vytvoření tak široké základny pro předcházení sociálně nežádoucím jevům a školní neúspěšnosti dětí,
- prohlubování a zlepšení spolupráce a komunikace mezi školou a zákonnými zástupci,
- sledování účinnosti preventivních programů aplikovaných školou a poskytování metodického zázemí pro jejich vytváření a realizaci,
- kariérové poradenství a pomoc při rozhodování o následném studiu,
- budování příznivého sociálního klimatu pro integraci kulturních odlišností a přijímání sociálních odlišností na škole,
- posílení péče o žáky s neprospěchem, vytváření předpokladů jeho snižování,
- včasnou intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů,
- podporu součinnosti služeb poskytovaných školou se službami školských poradenských zařízení (zejména pedagogicko-psychologické poradny, speciálně pedagogická centra, střediska výchovné péče) a s úřady práce,
- vytváření podmínek (ve spolupráci s vedením školy) pro uspokojování nejdůležitějších potřeb:
- žáků – podnětné prostředí a vstřícné zacházení (žáci potřebují zážitek z radosti poznávání, ze sociálních kontaktů),
- pedagogů – profesionální bezpečí a prostor pro tvořivost,
Pro letošní školní rok má Školní poradenské pracoviště stanoveny dvě priority:
- metodická podpora učitelů v práci se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadanými, mimořádně nadanými,
- podpora přímé komunikace mezi žáky.
3. Hlavní úkoly pro jednotlivé oblasti
3.1 Zajištění péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami | ||
Termín | Úkol | Zodpovídá |
Září |
|
Poláčková |
|
||
|
||
|
||
Říjen |
|
Remišová |
|
||
Prosinec |
|
Poláčková |
Únor |
|
Poláčková |
Červen |
|
Poláčková |
|
||
|
||
Průběžně září - červen |
|
Remišová |
3.2 Péče o žáky nadané, mimořádně nadané a žáky s neprospěchem
Péče o žáky nadané, mimořádně nadané a žáky s neprospěchem | ||
Termín | Úkol | Zodpovídá |
Listopad |
|
Třídní učitelé Poláčková |
Leden |
|
Třídní učitelé Poláčková |
Duben |
|
Třídní učitelé Poláčková |
Červen |
|
Třídní učitelé Poláčková |
Průběžně září - červen |
|
Poláčková |
|
Poláčková |
|
|
Poláčková | |
|
Třídní učitelé Vyučující |
3.3 Problémy spojené se školní docházkou
Problémy spojené se školní docházkou | ||
Termín | Úkol | Zodpovídá |
Průběžně září - červen |
|
Poláčková |
|
Třídní učitelé |
3.4 Kariérní poradenství
Kariérní poradenství | ||
Termín | Úkol | Zodpovídá |
Září |
|
Poláčková |
Říjen |
|
Poláčková |
Listopad |
|
Poláčková |
Leden |
|
Poláčková |
Únor |
|
Poláčková |
Duben |
|
Poláčková |
Květen |
|
Poláčková |
Červen |
|
Poláčková |
Průběžně září - červen |
|
Poláčková |
3.5 Prevence rizikového chování
Prevence rizikového chování | ||
Termín | Úkol | Zodpovídá |
Průběžně září - červen |
|
Sobotková |
3.6 Činnost školního psychologa
Prevence rizikového chování | ||
Termín | Úkol | Zodpovídá |
Průběžně září - červen |
Konzultační, poradenské a intervenční práce
Metodická práce a vzdělávací činnost Metodická pomoc třídním učitelům. |
Krinková |
4. Další aktivity členů Školního poradenského pracoviště
Další aktivity ŠPP | |
Termín | Aktivita |
Duben |
|
5. Prezentace Školního poradenského pracoviště
Aktivity Školního poradenského pracoviště jsou prezentovány prostřednictvím Školního parlamentu. V rámci prvních třídních schůzek v září je poradenské pracoviště představeno rodičům žáků prvních a šestých ročníků. Informace o Školním poradenském pracovišti jsou součástí webu školy. Aktivity z oblasti prevence rizikového chování jsou prezentovány v předmětu Výchova ke zdraví (6., 8. ročník), aktivity z oblasti kariérního poradenství v předmětu Pracovní činnosti – Volba povolání (8. a 9. ročník).
6. Plán dalšího vzdělávání členů Školního poradenského pracoviště
Další vzdělávání členů ŠPP | |
Jméno | Plánované téma vzdělávání |
Martina Poláčková Kostelecká | Účast na metodických kabinetech VP. |
Kamila Sobotková | Účast na metodických kabinetech MP. |
7. Konzultační hodiny členů Školního poradenského pracoviště
Konzultační hodiny členů ŠPP | ||
Jméno člena ŠPP | Den | Čas |
Martina Poláčková Kostelecká | středa | 10.00 - 10.45 hod. |
Ludmila Krinková |
úterý |
13.00 - 16.00 hod. 13.00 - 16.00 hod. 9.00 - 15.00 hod. |
Karolína Remišová | úterý | 11.50 - 12.35 hod. |
Kateřina Procházková | pátek | 10.00 - 10.45 hod. |
Kamila Sobotková | úterý | 13.30 - 14.00 hod. |
Další termíny po předchozí domluvě.
8. Porada členů Školního poradenského pracoviště
Přehled porad ŠPP | ||
Měsíc | Datum | Čas |
Září | 7. září | 13.20 - 13.50 hod. |
Říjen | 5. října | 13.20 - 13.50 hod. |
Listopad | 2. listopadu | 13.20 - 13.50 hod. |
Prosinec | 7. prosince | 13.20 - 13.50 hod. |
Leden | 4. ledna | 13.20 - 13.50 hod. |
Únor | 1. února | 13.20 - 13.50 hod. |
Březen | 7. března | 13.20 - 13.50 hod. |
Duben | 4. dubna | 13.20 - 13.50 hod. |
Květen | 2. května | 13.20 - 13.50 hod. |
Červen | 6. června | 13.20 - 13.50 hod. |
08.11. | 8.00 - 9.40: Beseda: Trestní zodpovědnost mládeže 9. B |
08.11. | 10.00 - 12.35: Film Vlny - 9. ABC |